טיפים לבחירת פינות אוכל




     In מאמרים

    פינת האוכל הוא אחד מחדרי הבית אשר משמשים את המשפחה כולה לפחות פעם אחת ביום, אם לא יותר מזה. בעת עיצוב פינת האוכל ניתן להתייחס אליו כאל עוד חלל סטנדרטי בבית או שאפשר להפוך אותו לחדר רב שימושי אשר ישמש את בני המשפחה בצורה האופטימלית והנוחה ביותר, לא רק בשעת הארוחה.
     

    לפי שלב העיצוב של פינת האוכל, חשוב לבחון ולהגדיר את שימושיות פינת האוכל באופן יומיומי ובימים מיוחדים. ענו לעצמכם האם פינת האוכל משמשת את כל בני המשפחה בעת ארוחה בלבד או שלעיתים חלק מהם משתמשים בשולחן האוכל כאל שולחן עבודה? האם אתם נוהגים לארח משפחה וחברים לארוחות חג? ברגע שתבינו מהם הצרכים הפונקציונאליים של פינת האוכל שלכם, יהיה לכם קל יותר לבחור את פינת האוכל שתתאים לכם בצורה מיטבית.
     

    מהם האלמנטים שחשוב לקחת בחשבון בטרם בחירת פינות אוכל?
     

    1. מימדים: חשוב לבחור פינת אוכל בעלת מימדים המתאימים לכמות הנפשות הסועדות בבית פלוס שני אנשים נוספים, למקרה ותארחו זוג נוסף בבית או למקרה והמשפחה שלכם תתרחב. אם אתם בוחרים בשולחן אשר נפתח כך שיתאים לכמות גדולה יותר של אנשים, ודאו שהמקום שהקצבתם לשולחן בחלל פינת האוכל גדול מספיק כך שיתאים לשולחן גם במצב הפתוח שלו.
    2. מודולאריות: במידה ואתם מרבים לארח בביתכם, וודאו כי השולחן יכול להיפתח לכמות סועדים הנחוצה מבחינתכם. בנוסף, בדקו האם מנגנון ההרחבה של שולחן האוכל פשוט מספיק כדי שיהיה קל לתפעל אותו.
    3. החומרים ואיכותם: באופן כללי, מרבית האנשים בוחרים בפינות אוכל מעוצבות מעץ מלא, אשר יש להן מראה המשדר חמימות ואסתטיות. עם זאת, ניתן לבחור בפינות אוכל עשויות משילובים של מתכות קלות, כגון אלומיניום וזכוכית, במידה ואתם מעוניינים במראה חדשני יותר. מומלץ כמובן להתאים את החומר ממנו עשוי הריהוט בפינת האוכל לשאר הריהוט בבית, ובעיקר לעיצוב המטבח.
    4. תקציב: בשונה מעשורים קודמים, כיום לא נוהגים לקנות ריהוט לבית שאמור להחזיק לחמישים או שישים שנה ולכן נוצר טווח גדול יותר של מחירים של פינות האוכל. גם אם אתם מתכננים לשמור על הריהוט בפינת האוכל לתקופה ממושכת וגם אם אתם מעדיפים להחליף אותו מידי תקופה, מומלץ לעשות סקר שוק נרחב – בחנויות ובאינטרנט – לא רק כדי למצוא את המחיר המשתלם ביותר של פינת האוכל שבחרתם, אלא גם להכיר טוב יותר את המבחר הקיים.
       

    לסיכום, תכנון ועיצוב פינת האוכל היא תהליך שדורש מחשבה מעמיקה אודות הפונקציונאליות של אותה פינה בבית. ככל שנטיב להבין את הצורך שלנו מהאזור הזה בבית, כך נדע לעשות את הבחירות החכמות יותר הנוגעות לבחירת הריהוט הנכון שישרת אותנו בצורה הטובה ביותר.

    דילוג לתוכן