עיצוב מטבחים בדירות יוקרה




     In כללי

    תפקידו של המטבח בבית השתנה בשנים האחרונות מקצה לקצה. המטבח הפך מחדר רגיל שיועד בעיקר לצורכי בישול ואכילה לאחד מבין החללים המרכזיים ביותר בבית במסגרתו מקיימים לא מעט מפגשים בין בני הבית או בין באי הבית ומבקריו. לנוכח תמורות ושינויים מהותיים אלו נושא העיצוב של המטבח הפך למאתגר במיוחד וזאת לאור מגוון הצרכים והשימושים המשתנים של דיירי הבית. בתחום העיצוב של דירות יוקרה ניתן להבחין בתשומת לב מיוחדת ובדגש מרכזי על עיצוב המטבח על פי דרישותיו של הלקוח.

    עקרונות יסוד בעיצוב מטבחים יוקרתיים

    עיצוב דירות יוקרה באופן כללי ובפרט עיצוב מטבחים יוקרתיים מתאפיין בפאר, מכובדות ועושר מטריאלי מהודר ומרשים להפליא. עיצוב יוקרתי זה מותיר רושם עז בקרב כל מי שמתבונן בו וגורם לו לרצות לשהות זמן רב בחלל. על מנת להבטיח את יכולתו של המטבח להעניק מענה מושלם למלוא הצרכים של הדיירים כפי שהוגדרו מבעוד מועד חשוב לתת תשומת לב מיוחדת להגדרת צרכים ספציפיים אלו במסגרת התהליך של עיצוב המטבח אליו ניגשים.

    עיצוב שונה לפי צרכי הדיירים

    כך למשל מטבח של דירות יוקרה בהם מתגוררים זוגות צעירים בעלי קריירה משגשגת שנוהגים לסעוד מחוץ לבית בדרך כלל, יתאפיין בעיצוב שונה לגמרי מזה של מטבחים שנדרשים לשרת נאמנה משפחה מרובת ילדים. עיצוב מטבחים בדירות מפוארות חייב להקפיד כל הזמן על הפרטים הגדולים והקטנים. כמובן שהחשיבות של חומרי הגלם היא איננה מבוטלת ומומלץ תמיד לבחור באלו המשובחים והאיכותיים ביותר. יש לבחור כל פרט ופרט באופן מוקפד וברמת גימור מושלמת ללא פשרות.

    מטבח חכם עם שלל מערכות מתקדמות

    לפעמים הפן היוקרתי בא לידי ביטוי בתהליך חדשני של ייצור חומרי גלם ייחודיים בהם יעשה שימוש. עיצוב מטבחים עבור דירות יוקרה מתאפיין בצורה ניכרת בשימוש מסיבי בשלל מערכות משוכללות, חכמות ומתקדמות. מטבחים מעין אלו בדרך כלל ישלבו את המערכות הבאות: מערכת שליטה מרחוק המספקת אפשרות נוחה ומוחלטת של שליטה בכל רחבי המטבח גם בזמן שהדיירים אינם נמצאים בתוך הבית, מערכת חכמה של ברזים שאינם נזקקים למגע אנושי על מנת לפעול, מקרר בעל מנגנון הרתעה על מזון מקולקל שיש להשליכו, מדיח המבצע באופן אוטומטי מחזור מים, חיישנים להתרעה על ריחות לא נעימים או עשן ועוד שלל דוגמאות רבות לשימושים הנפוצים במטבחים מתוחכמים בדירות פאר יוקרתיות.

    אסתטיקה ופונקציונאליות

    לכל דבר ישנו מקום מאד מוגדר ומסודר בסביבה של מטבחים מודרניים. אבזור המטבח המודרני כולל מגוון פתרונות אחסון יצירתיים שאינם גלויים לעין, מגירות נשלפות בהן נעשה שימוש רב הממוקמות בפתחים נסתרים ועוד. נהוג לעצב את המטבח עם אי שמשמש הן כמשטח עבודה מרווח ונוסף בחלל המטבח והן כמקום אחסון יעיל. תכנון המטבח יספק אפשרות לבצע כמה פעולות במקביל מה שמשפר פלאים את העבודה והשהות בו.

    דילוג לתוכן