הצבעים השולטים במטבחים כפריים

 In מידע מקצועי

 

המטבח הכפרי הנחשב לאחד מסוגי המטבחים האהובים ביותר על הציבור הישראלי, מושפע מחומרים וגוונים שמקורם בחבלי ארץ כפריים במדינות שונות מסביב לעולם, וביניהן: חבל פרובאנס שבצרפת, חבל טוסקנה שבאיטליה וחבלי ארץ כפריים ביוון ומדינות הים התיכון. מטבחים מסוג זה, המורכבים בעיקר מעץ מלא וזאת לצד חומרי גלם נוספים, כגון: אבן טבעית, ברזל וזכוכית, מתאפיינים באווירה אינטימית, חמימה ונעימה, וניתן לשלב בהם (באופן טבעי) אלמנטים עדכניים המאפיינים את סביבת המגורים.

הצבעים השולטים במטבחים הכפריים לאורך השנים

המטבח הכפרי המיוצר ברובו מעץ מלא, התאפיין לאורך שנים רבות בגוון הטבעי של העץ ממנו הוא יוצר. עם השנים, הצבע הטבעי של העץ פינה את מקומו לגוונים נוספים אשר הושגו באמצעות שיוף העץ וצביעתו בטכניקות צביעה שונות, לרבות, צביעה אטומה. כיום, הצבעוניות המאפיינת את המטבחים הכפריים הינה רבגונית, דבר המאפשר לכל אחד ואחת מביניכם לבחור מטבח כפרי בגוון המועדף עליו, החל ממטבח כפרי בגוון טבעי של העץ או מטבח בשכבות צבע עתיק, דרך מטבח לבן או מטבח שמנת ועד למטבחים כפריים בגוונים חמים יותר כגון: מטבח אפור, מטבח תכלת, מטבח צהבהב ואפילו מטבח שחור.

 

מטבח כפרי שחור ולבן

 

כיצד בוחרים את הגוון הנכון לסביבת המטבח הכפרי?

הבחירה בגוון השולט של המטבח הכפרי, חייבת להיות מותאמת לאווירה העיצובית אותה אתם רוצים לשדר בסביבת המטבח. חשוב לציין שכל סוגי המטבחים הכפריים (מטבח טוסקנה, מטבח פרובאנס וכדומה), מתאפיינים באווירה חמימה, ביתית ונעימה, ולכן, הבחירה בגוון כזה או אחר, נועדה בעיקר לצרכי התאמת הגוון השולט בסביבת המטבח הכפרי לעיצוב הכללי של סביבת המגורים. להלן מספר מילים על כל גוון נפו בסביבת המטבחים הכפריים המודרניים המיוצרים כיום:

  • מטבחים כפריים על טהרת הלבן – מטבח לבן משדר יוקרה ואלגנטיות ובאותה נשימה גם רוך וניקיון. מטבחים כפריים על טהרת הלבן הם לרוב מטבחים בסגנון טוסקנה המשדרים פאר ויוקרה לצד פשטות וביתיו.
  • מטבחים כפריים בצבע שמנת – מטבח שמנת משדר חמימות וביתיות והוא מותאם בעיקר למטבחים קטנים ובינוניים.
  • מטבחים כפריים בצבע אפורמטבח אפור משדר יוקרה, אלגנטיות ותחכום ובאותה נשימה גם אינטימיות וחמימות.

חשוב לציין שלכל גוון בו אתם בוחרים כצבע הדומיננטי והשולט בסביבת המטבח הכפרי, ניתן לשלב צבעים משלימים באמצעות פריטי ריהוט, מוצרי פרזול, משטחי עבודה ופריטי דקורציה נוספים בסביבת המטבח. כך לדוגמא, תוכלו לשלב ידיות ברזל מסוגננות למטבחים לבנים, משטחי שיש לבן למטבחים אפורים, קולטי אדם דקורטיביים בגוון שחור וניקל למטבחים לבנים וכדומה.

 

מטבח כפרי בגוון שמנת

 

לסיכום, מניפת הצבעים המודרנית בהקשר של מטבחים כפריים, מאפשרת לכם ליהנות מהיצע הולך וגדל של גוונים וצבעים אותם ניתן לשלב בסביבת המטבח הכפרי. כמו כן, טכניקות הצביעה העומדות לרשותכם כיום, מאפשרות לכם להגדיר את סגנון הצביעה המועדף עליכם ובכך ליצור לעצמכם מטבח כפרי המותאם לסגנון ולצבע המועדף עליכם.

 

 

 

דילוג לתוכן