עיצוב מטבחים בעידן המודרני




     In מאמרים

    לא משנה אם עברתם לבית חדש וכעת ביכולתכם לבחור את העיצובים המתאימים לכם ביותר לכל חלל בבית, אם החלטתם לערוך שיפוץ מקיף בבית, או אפילו לשפץ ולרענן רק את המטבח, תצטרכו לבחור קו עיצובי שיתאים לבית, לשימוש שלכם בו ולאופי והאווירה הרצויה לכם ביותר. כיום, עם התפתחות עולם העיצוב המודרני, ישנם מספר קווים הייחודיים לסגנון זה, שכדאי להכיר כדי לבחור נכון כל אלמנט בחדר.

    אווירה של ניקיון בחלל

    בניגוד לעיצובים קלאסיים, כיום רווחת הדעה שעל עיצוב מטבח מודרני להיות נקי ככל הניתן. המטרה היא לגרום לתחושה של חלל נקי מפריטים קטנים שמעמיסים אותו וליצור הרגשה של חדר גדול מכפי שהוא באמת. את הקו העיצובי הזה ניתן לראות בבחירת הצבעים, שיהיו לרוב בהירים ואפילו לבנים, מה שמגדיל משמעותית את החלל ומשווה לו מראה נקי.

    חומרים שונים

    עיצוב מטבחים מודרניים מתאפיין בחומרים שלא היה נהוג להשתמש בהם בעבר, וכעת הפכו לשכיחים במיוחד. ישנם מספר חומרים נפוצים במיוחד בציפוי הארונות. הראשון הוא ציפוי הפורמייקה, אשר היתרון הגדול שלו הוא עמידותו בפני שריטות ומכות ושרידותו לאורך זמן. חומר ציפוי נוסף הינו הפולמיר, אשר נחשב לעמיד במיוחד, אך ייתכן שיתקף לאחר מספר שנים. עיצוב מודרני מעניין אחר נקרא שלייפלייק, וזהו למעשה צבע שאיתו צובעים במספר שכבות את הארונות. ניתן לבצע באמצעותו צביעה בצבע מט או מבריק ובמגוון צבעים. היתרון המרכזי בשיטה זו הוא המראה היוקרתי שהצבע משווה לעץ וכך לחלל כולו. החומר רגיש יחסית לשריטות, אך ניתן לצבוע אותו מחדש כל כמה שנים.

    פתרונות אחסון מתקדמים

    המטבח העכשווי מכיל כמות גדולה של כלים ושל מכשירים בגדלים שונים. מיקסרים, מעבדי מזון, שייקרים, מכשירי אפייה שונים וכן מיקרוגלים, תנורים, מדיחים, טוסטרים וכדומה, הם חלק בלתי נפרד מהמטבחים של היום. בשל נחיצותם, יש צורך להקדיש להם מקום ייעודי לאחסנה קבועה מראש בתוך סידור הארונות. המחשבה העיצובית המודרנית תנסה למצוא מקום לכל פריט כזה בהתאם לאופי ותדירות השימוש בו, כך שלא יאוחסן ויוצא ממקומו בכל פעם שיש בו צורך, אלא ימוקם באופן שהשימוש מתאפשר בו כל הזמן.

    שינוי במבנה המטבח

    עיצובים מודרניים נוהגים לחלק את החלל אחרת משהיה נהוג בעבר. כיום נפוצה השיטה המחלקת את החדר לכמה מרחבים שונים, בהתאם לשימוש בהם. האי המטבחי הנפוץ, הוא המצאה מודרנית המספקת פתרונות רבים למצוקת מקום ולצורך לעבוד על מספר מכשירים ומאכלים שונים, והצורך להעניק מקום לשניים או שלושה אנשים שמבשלים במקביל. הפתרונות העיצוביים של המטבחים המודרניים הם לא כאלה המספקים יופי ומראה בלבד, אלא משלבים את המראה הרצוי עם פונקציונאליות בכל בחירה. המחשבה העומדת מאחורי הדבר היא שלכל בחירה צריכה להיות הצדקה עיצובית שהיא גם פרקטית ומשרתת את בני הבית כראוי.

    דילוג לתוכן